ПИСЬМО - 32-33
Тема. Знаходження близьких за значенням слів. Складання і
записування речень.
Під час каліграфічної
розминки варто проаналізувати типи з’єднань букв, поданих у зразках, і
вправлятися в їх написанні.
Після каліграфічної
розминки виконується наступне завдання в посібнику. Спочатку діти розглядають
малюнки і розповідають, що роблять хлопчики та дівчатка. Уточнити, хто з
них сміється (хлопчики), а хто тільки
розмовляє (дівчатка). Потім учні
читають подані між малюнками слова і проводять від кожного стрілочку до
відповідного малюнка. Далі потрібно озвучити всі слова, з’єднані з першим
малюнком і проаналізувати їх значення (хихикають,
регочуть, сміються). Підвести дітей до висновку, що ці слова називають ту саму дію, отже, вони
близькі за значенням. Аналогічна робота проводиться зі словами, з’єднаними з
другим малюнком (розмовляють, балакають,
говорять).
У наступному завданні
першокласники доповнюють речення відповідними словами з попереднього завдання.
Варто звернути увагу першокласників на те, що в рядку не поміститься три слова,
тому учні повинні вибрати і записати тільки одне з трьох про хлопчиків і одне
про дівчаток. Потрібно нагадати також про розділовий знак у кінці речення.
Під час виконання
наступного завдання діти спочатку читають кожне з поданих слів, пояснюють, що
воно означає. Потім пояснюють, як по-іншому називають це явище,
тварину чи ознаки, добираючи таким чином близькі за значенням слова, і
записують утворені пари слів (веселка –
райдуга, пес – собака, гарний – красивий, радісний – веселий).
Після запису запропонувати скласти речення про веселку і песика. Речення записати. Перед записом варто пригадати,
як пишеться перше слово в реченні і що слід поставити в кінці речення.
У завданні Родзинки
першокласники з’єднують стрілочками близькі за значенням слова. Спочатку
читають перше слово в лівій колонці, потім читають слова правої колонки,
шукаючи близьке за значенням до слова злива
(дощ), і з’єднують їх. Аналогічна
робота проводиться з іншими словами лівої колонки.
Гра «Піймай слово». Дорослий читає по черзі подані слова, а діти
розмірковують, які з них є близькими за значенням до слова будинок, а які – ні. (Наприклад: слово хата близьке за значенням до слова будинок, бо так називають одноповерховий будинок у селі; слово вікно не близьке за значенням, бо воно
називає тільки отвір, який є в будинку.)
Під час підсумку уроку слід
запитати, з якими словами познайомились на уроці. (Зі словами, близькими за значенням.) Учні пригадують близькі за
значенням слова, з якими працювали на уроці. Якщо їм важко це зробити, то дорослий може сам називати ці слова (наприклад: говорити, реготати, райдуга, собака, красивий, веселий, хата тощо),
а діти добирають до кожного близьке за значенням.
На завершення уроку проводиться
рефлексія – учні показують на смайликові свій настрій на уроці.
Упродовж уроку рекомендуємо проводити
фізкультхвилинки.
Немає коментарів:
Дописати коментар