понеділок, 27 квітня 2020 р.

28.04.2020 р.
ПИСЬМО - 32-33

Тема. Знаходження близьких за значенням слів. Складання і записування речень.       

Під час каліграфічної розминки варто проаналізувати типи з’єднань букв, поданих у зразках, і вправлятися в їх написанні.
Після каліграфічної розминки виконується наступне завдання в посібнику. Спочатку діти розглядають малюнки і розповідають, що роблять хлопчики та дівчатка. Уточнити, хто з них сміється (хлопчики), а хто тільки розмовляє (дівчатка). Потім учні читають подані між малюнками слова і проводять від кожного стрілочку до відповідного малюнка. Далі потрібно озвучити всі слова, з’єднані з першим малюнком і проаналізувати їх значення (хихикають, регочуть, сміються). Підвести дітей до висновку, що ці слова називають ту саму дію, отже, вони близькі за значенням. Аналогічна робота проводиться зі словами, з’єднаними з другим малюнком (розмовляють, балакають, говорять).
У наступному завданні першокласники доповнюють речення відповідними словами з попереднього завдання. Варто звернути увагу першокласників на те, що в рядку не поміститься три слова, тому учні повинні вибрати і записати тільки одне з трьох про хлопчиків і одне про дівчаток. Потрібно нагадати також про розділовий знак у кінці речення.
Під час виконання наступного завдання діти спочатку читають кожне з поданих слів, пояснюють, що воно означає. Потім пояснюють, як по-іншому називають це явище, тварину чи ознаки, добираючи таким чином близькі за значенням слова, і записують утворені пари слів (веселка – райдуга, пес – собака, гарний – красивий, радісний – веселий).
Після запису запропонувати скласти речення про веселку і песика. Речення записати.  Перед записом варто пригадати, як пишеться перше слово в реченні і що слід поставити в кінці речення.
У завданні Родзинки першокласники з’єднують стрілочками близькі за значенням слова. Спочатку читають перше слово в лівій колонці, потім читають слова правої колонки, шукаючи близьке за значенням до слова злива (дощ), і з’єднують їх. Аналогічна робота проводиться з іншими словами лівої колонки.
Гра «Піймай слово». Дорослий читає по черзі подані слова, а діти розмірковують, які з них є близькими за значенням до слова будинок, а які – ні. (Наприклад: слово хата близьке за значенням до слова будинок, бо так називають одноповерховий будинок у селі; слово вікно не близьке за значенням, бо воно називає тільки отвір, який є в будинку.)
Під час підсумку уроку слід запитати, з якими словами познайомились на уроці. (Зі словами, близькими за значенням.) Учні пригадують близькі за значенням слова, з якими працювали на уроці. Якщо їм важко це зробити, то дорослий може сам називати ці слова (наприклад: говорити, реготати, райдуга, собака, красивий, веселий, хата тощо), а діти добирають до кожного близьке за значенням.
На завершення уроку проводиться рефлексія – учні показують на смайликові свій настрій на уроці.
Упродовж уроку рекомендуємо проводити фізкультхвилинки.

Немає коментарів:

Дописати коментар