середа, 29 квітня 2020 р.

29.04.2020 р.
НАВКОЛИШНІЙ СВІТ
Тема. Сміття - загроза природі
 1.Привітання «Сонечко». «Подивіться у віконце. Яка сьогодні погода? Якщо на вулиці світить ясне сонечко, то й у всіх навколо чудовий настрій. А якщо погода похмура, то й на душі якось сумно. А давайте зараз ми створимо своє тепле маленьке сонечко! Для цього всією сім'єю станьте в коло й міцно візьмфться за руки. Яке гарне сонечко у вас вийшло! А щоб воно вас зігріло своїм теплом,  подивіться один на одного й подаруйте всім свою усмішку».
2. Зворотний зв'язок із минулим заняттям. Запитайте дітей: «Що ми робили на минулих уроках?» Вислухайте відповіді, підсумуйте сказане: «На попередніх заняттях ми дізналися про те, що Земля є нашою спільною домівкою, тому її треба берегти».
3. Актуалізація нової теми: «Під час свого життя люди створюють велику кількість речей, які потім стають їм непотрібними і викидаються у смітник. Навіть після приготування сніданку утворюється велика кількість сміття: упаковка з-під їжі, харчові відходи, (наведіть конкретні приклади, враховуючи відповіді дітей — пакет з-під соку чи молока, частини овочів/ фруктів, які не вживають в їжу та ін.) Тому сьогодні ми поговоримо про сміття, дізнаємося, яку загрозу воно несе нашій планеті та чому не треба викидати сміття де завгодно».
Робота над оповіданням «Соромно перед соловейком»
Запропонуйте дитині прочитати оповідання Василя Сухомлинського «Соромно перед соловейком».

 https://www.youtube.com/watch?v=EahX9QbgXPg
СОРОМНО ПЕРЕД СОЛОВЕЙКОМ
Оля й Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити й пообідати.
Витягли з сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчата вже закінчили обідати, недалеко від них сів на дерево соловейко й заспівав.
Зачаровані прекрасною піснею, Оля й Ліда сиділи, боячись поворухнутись. Соловейко перестав співати.
Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ.
Ліда зібрала недоїдки в газету, загорнула й поклала в сумку.
— Навіщо ти зібрала сміття? — запитала Оля. — Це ж у лісі... Ніхто не бачить...
— Соромно перед соловейком, — тихо відповіла Ліда.
Василь Сухомлинський
image133 
Запитання для обговорення:
·    Як звуть дівчаток, які є головними героями цього оповідання? (Оля і Ліда);
·    Яку їжу дівчата принесли з собою до лісу? (Хліб, масло, яйця);
·    У що раніше загортали їжу? (У непотрібну, вже прочитану газету); Як теперь запаковують їжу? (У пластикові контейнери, поліетиленові пакети та ін.)
·    Спів якого птаха Оля і Ліда почули у лісі? (Соловей);
·    Як ви оцінюєте вчинок Ліди? (Ліда вчинила правильно, адже потрібно прибирати за собою, навіть коли цього ніхто не бачить);
·    Що станеться, якщо всі будуть лишати сміття в лісі? (Ліс поступово перетвориться та великий смітник)
·    Як сміття може потрапити до лісу? (Якщо його там залишать люди).
Підсумуйте: «На нашій планеті сміття саме собою не утворюється — його не залишають ні тварини, ні рослини. Лише діяльність людини призводить до появи сміття. На жаль, часто вулиці, ліси, парки та інші місця, де буває багато людей, стають засміченими, що дуже псує їх зовнішній вигляд. Щороку багато територій перетворюються на смітники. Під купами сміття вмирає земля, яку можна було б використати під сади, городи, де росли б дерева і овочі, квіти, співали птахи».
 Фізкультхвилинка. В гості до природи
Запропонуйте дітям послухати казку про природу та Машу і ведмедів (читайте дітям представлений у відео текст)

Екологічна казка  https://www.youtube.com/watch?v=8QFHBI3KpnY

Запитання для обговорення:
·    Які тварини жили в лісі недалеко від села, в якому мешкала Маша? (ведмеді);
·    Чим харчувалися ведмеді у лісі? (рибою, ягодами, медом);
·    Якими дарами лісу користувалися люди, які жили неподалік? (грибами, ягодами, дровами, збирали гілля та кору дерев для плетіння кошиків);
·    Як Маша та її подружки шкодили природі лісу? (зривали квіти, ламали молоді дерева, залишали сміття);
·    Яке сміття залишали після себе дівчатка? (обгортки, папірці,упаковки з-під соку, пляшки від лимонаду);
·    Як вплинула така поведінка дівчаток на природу лісу? (гірше стали рости квіти, гриби і ягоди, повтікали звірі);
·    Як ведмеді провчили Машу та її подруг? (зібрали все сміття, розкидали його біля сільських будинків і залишили записку, щоб люди більше не ходили до лісу);
·    Що зробили дівчата після цього? (зібрали все сміття і вибачилися).
Підсумуйте: «За щедрі подарунки природи ми маємо віддячувати їй турботою про неї, милуванням її красою».


Немає коментарів:

Дописати коментар