понеділок, 27 квітня 2020 р.

28.04.2020 р.
ЧИТАННЯ - с. 102-103


Тема. Виразне читання віршів про місяці. 
 https://drive.google.com/file/d/1JUka8zBxZU1PBL8nP6plrofCCXu5T6PA/view?usp=sharing                                         
Робота на сторінках посібника розпочинається з читацької розминки, під час якої учні читають загадку, запропоновану Щебетунчиком. Після першого читання учні відповідають, що братів звали місяці.
Після другого читання разом з дорослим діти пригадують назви пір року, про які розповідається у загадці (землю прикрашала весна, зігрівало літо, сипала дощами осінь, віяла снігами зима).
Потім запитати, скільки місяців має кожна пора року, далі ознайомити  з назвами цих місяців. Назви місяців можна написати чи прикріпити на стіні, щоб діти їх прочитали.
Далі проводиться робота над віршем Федора Петрова «Від зими до зими». Спочатку вірш читає дорослий, потім кілька разів його читають учні.
Після першого читання варто запитати, як учні розуміють значення слів січень січе, лютий лютує, березень плаче, квітень квітує, травень стелить травицю, червень складає сіно в копиці, липень бджілок годує, серпень булки дарує, вересень трусить груші, жовтень гаптує кленові сорочку, листопад застеляє килими.
Після повторного читання діти разом з дорослим визначають, до якої пори року належить кожний місяць.
Потім повторюють усі зимові місяці, весняні, літні й осінні.
Далі варто звернути увагу учнів на те, чому кожний місяць має таку назву, від якого слова вона утворилася (січень – від січе сніг, лютий – від лютує мороз, березень – від береза, квітень – від квіти, травень – від трава, червень – від червоний, липень – від липа, серпень – від серп, вересень – від верес, жовтень – від жовтий, листопад – від падає листя, грудень – від грудки).
Далі можна провести вибіркове читання. Спочатку розглянути малюнки до вірша, визначити пору року на кожному з них. Потім знайти і прочитати ті рядки вірша, які відповідають першому малюнку, далі другому, третьому й четвертому. Насамкінець, прочитати два останні рядки і запитати, до якого малюнка вони належать (до першого, бо грудень – початок зими).
Потім можна вивчити вірш напам’ять.
Після цього проводиться робота над уривком із вірша Катерини Перелісної. Під час його читання варто звернути увагу учнів на розділові знаки в кінці кожного речення, пригадати й продемонструвати, з якою інтонацією їх треба читати.
Прочитавши уривок, слід дати відповідь на запитання, які в ньому ставить автор. Спочатку сказати, скільки місяців має рік, потім назвати їх усіх і розказати, який із них, на думку дітей, найвеселіший.
Решту часу на уроці слід приділити роботі з дитячою книжкою.
Під час підсумку уроку слід запитати, про що читали на уроці, що важливого для себе дізналися, скільки місяців має рік, як вони називаються, який місяць дітям подобається найбільше, чому.
Упродовж уроку рекомендуємо проводити фізкультхвилинки.

Немає коментарів:

Дописати коментар