понеділок, 11 травня 2020 р.

12.05.2020 р.
ЧИТАННЯ - с.112-113


Тема. Опрацювання тексту «Є на світі чарівні слова» Марії Бабенко.      
               
Робота на сторінках посібника розпочинається з читацької розминки. Учні читають вірш Валерія Гужви кілька разів (ланцюжком, естафетою, хором). Після першого читання варто запитати, як вони розуміють вислів ключики до серця (це слова, які викликають добре ставлення до того, хто їх промовляє), які слова називає автор ключиками (спасибі і будь ласка), чому.
Після повторного читання слід запитати, як ще називають такі слова (ввічливі, чарівні), поміркувати, чому їх так називають. Потім запропонувати дітям пригадати інші ввічливі слова. Насамкінець, можна придумати колективно заголовок до вірша. За бажанням діти можуть вивчити вірш напам’ять.
Далі повідомити тему уроку.
Перед читанням тексту варто запропонувати учням прочитати колонки слів із тексту, надруковані на папері, та пояснити значення виділених.
однокласники                      посварився
ненароком                          хочеться
спокійний                            розповісти
співчуття                            штовхнув
сторонній                             не кривдить
злість                                    не ображає
винувато                              розсердився
доброзичливо                      розкричався
мимоволі                             не навмисне
годівниця                             наповнюють
насіння                                ображає
горобці                                дивувався
слабший                              поглядаючи
Після роботи над словами здійснюється читання тексту. Перший раз читає дорослий, а учні напівголосно за ним. Потім текст читають діти в різний спосіб – ланцюжком, естафетою. У процесі читання дорослий стежить за правильністю та виразністю читання, виправляє допущені учнями помилки, демонструє зразки правильного й виразного читання.
Під час першого читання варто звернути увагу дітей на ім’я автора тексту. Після читання слід запитати, про кого розповідається в тексті, яким Сашко був на початку тексту і яким став у кінці, що його змінило.
Після повторного читання слід провести роботу над запитаннями для уважного читача, вміщеними під текстом. Далі можна запитати, чому автор назвав текст саме так, який інший заголовок можуть запропонувати діти. Потім варто колективно поміркувати, що могло статися, якби Петрик не вибачився. Далі слід підвести першокласників до висновку, яку магічну силу мають ввічливі слова, та чому їх називають ще чарівними.
Читання тексту втретє радимо провести з певною метою – знайти уривок, який відповідає малюнкові до тексту, поданому на сторінці букваря. Потім можна запропонувати дітям скласти розповідь за цим малюнком.
Після цього варто звернутися до життєвого досвіду дітей, пригадати, чи не траплялося в їхньому житті подібних випадків.
Під час підсумку уроку слід запитати, що читали на уроці, про що розповідається у вірші Валерія Гужви, про кого йдеться в тексті Марії Бабенко «Є на світі чарівні слова», що спільного у цих творах. Далі можна з’ясувати, що цінного кожний учень узяв із цього уроку для себе. 
Упродовж уроку рекомендуємо проводити фізкультхвилинки.

Немає коментарів:

Дописати коментар