понеділок, 18 травня 2020 р.

19.05.2020 р.
НАВКОЛИШНІЙ СВІТ
Тема. Вода навколо нас

1.   Тема тижня — «Водний світ». Ми дізнаємося більше про водойми та їх мешканців — водних рослин і тварин».
Бесіда «Вода довкола нас»
1. Покажіть учням глобус або карту світу, запитайте, який колір на ньому переважає та що ним позначають.
Підсумуйте: «Вода займає більшу частину земної поверхні. В цьому можна переконатися, якщо поглянути на глобус. На ньому переважає блакитний колір. Ним позначають водні простори океанів і морів. А на суходолі вода міститься у річках, озерах, ставках».
2. Запропонуйте учням прочитати текс.

ВОДА ДОВКОЛА НАС
Річки, озера, моря, океани утворилися без втручання людей. Тому їх називають природними водоймами. А водосховища, канали, ставки створили люди. Тому їх називають штучними.
Вода у водоймах може бути прісною або солоною.
Вода у водоймах може бути прісною або солоною.
image85
• Які водойми є там, де ви живете?
 Вони штучні чи природні?
• Вони солоні чи прісні?

Запитання для обговорення:
·    Які водойми називають природними?
·    Як називають водойми, створені людиною?
·    Яку воду можуть мати водойми? (за солоністю води)
·    Запитайте в учнів, які водойми є у їх рідному краї?
Підсумуйте: «Ті водойми, які утворилися самостійно, без утручання людини, є природними, наприклад, річка, море, джерело мінеральної води або океан. А ті водойми, які створила сама людина, називаються штучними: водосховища, канали, ставки. Також водойми бувають солоні та прісні».
Прикріпіть на стіну слова «річка», «озеро», «море», «океан», прочитайте їх разом, порахуйте кількість літер у цих словах, голосних і приголосних звуків, поставте наголоси.
3. Запропонуйте поміркувати, що більше за розміром: озеро чи море, річка чи океан.
Підсумуйте: «Річки, озера, моря, ставки, водосховища — все це водойми.».

Практична робота «Вчимо яйце плавати»
Слово дорослого: «Ті з вас, хто колись вчився плавати у солоних водоймах, наприклад, на морі, можливо помічав, що у солоній воді триматися на плаву простіше. Зараз ми виконаємо невеликий дослід, щоб ще раз у цьому переконатися, а також навчимо плавати куряче яйце!»
1. Наповніть склянку або іншу високу посудину з прозорими стінками водою. Занурьте у неї сире куряче яйце.
2. Запитайте в дитини, що вона спостерігає.
3. Розчиніть у воді декілька ложок кухонної солі (на 200 мл вам знадобиться приблизно 3-4 чайних ложки солі).
4. Знову занурьте те ж саме куряче яйце до вже підсоленої води.
5. Запитайте, що дитина спостерігає тепер.
6. Запропонуйте подивитися відеозапис інших варіантів цього досліду:
https://drive.google.com/open?id=17hfT8p7bOcjBb_HLqZK-mfOR3aGSCV7t
Підсумуйте: «Вчитися плавати в солоній морській воді простіше, ніж у річці або озері з прісною водою. Солона вода виштовхує ваше тіло так само, як підсолена вода у склянці виштовхує на поверхню куряче яйце».
 

Немає коментарів:

Дописати коментар