середа, 13 травня 2020 р.

14.05.2020 р.
ЧИТАННЯ - с.116-117
Урок з учителькою    https://vseosvita.ua/library/tema-robota-nad-viraznim-citannam-tekstu-konik-i-sonecko-vasila-morugi-273612.html

Тема. Робота над виразним читанням тексту «Коник і Сонечко» Василя Моруги. Робота з дитячою книжкою.       
               
Робота на сторінках посібника розпочинається з читацької розминки, у процесі якої учні читають вірш Бориса Списаренка «Сонечко». Після першого читання варто запитати, про кого розповідається у вірші, чому діти вирішили, що сонечко – це жук, а не небесне світило. Слід також поцікавитись, чи знають першокласники, що таке мізинчик.
Після другого читання доцільно звернутися до життєвого досвіду учнів і запитати, кому з них доводилось тримати на долоні сонечко, чи говорили вони якісь примовки при цьому (наприклад, тримаючи жучка на долоні діти часто промовляють: сонечко, сонечко, де твоя хатка, вважається, куди жучок полетить – у тому боці знаходиться його хатка).
За бажанням учнів вірш можна вивчити напам’ять.
Далі вчитель повідомляє тему уроку. При цьому добре було б показати школярам малюнки комах, які є персонажами тексту, над яким діти сьогодні працюватимуть, запропонувати розпізнати їх і назвати (мурашка, коник-стрибунець і жук сонечко). Варто запитати, чи бачили їх діти живими, коли і де.
Після цього здійснюється читання тексту. Перший раз читає дорослий, а учні напівголосно за ним. Потім текст читають діти в різний спосіб – ланцюжком, естафетою, за ролями. У процесі читання дорослий стежить за правильністю та виразністю читання, виправляє допущені учнями помилки, демонструє зразки правильного й виразного читання.
Під час першого читання варто звернути увагу дітей на ім’я автора тексту. Після читання доцільно запитати, про кого прочитали, де зустрілися Мурашка, Коник і Сонечко, що здивувало тваринок.
Після другого читання варто відповісти на запитання для уважного читача.
Далі учні тренуються у читанні за ролями діалогу, вміщеного в тексті.  Спочатку учні читають діалог напівголосно (тренуються).
Решту часу на уроці слід приділити роботі з дитячою книжкою. Дорослий самостійно обирає книжки чи книжку, за якими проведе цей етап уроку (бажано дібрати книжки про життя тварин у навколишній природі).
Під час підсумку уроку слід запитати, що читали на уроці, про кого йшлося у вірші «Сонечко», про кого розповідається в тексті Василя Моруги «Коник і Сонечко», що нового дізнався кожний учень на цьому уроці. 

Упродовж уроку рекомендуємо проводити фізкультхвилинки.






Немає коментарів:

Дописати коментар