ЧИТАННЯ - с.116-117
Урок з учителькою https://vseosvita.ua/library/tema-robota-nad-viraznim-citannam-tekstu-konik-i-sonecko-vasila-morugi-273612.html
Тема. Робота над виразним читанням тексту «Коник і Сонечко»
Василя Моруги. Робота з дитячою книжкою.
Робота на сторінках посібника
розпочинається з читацької розминки, у процесі якої учні читають вірш Бориса
Списаренка «Сонечко». Після першого читання варто запитати, про кого
розповідається у вірші, чому діти вирішили, що сонечко – це жук, а не небесне
світило. Слід також поцікавитись, чи знають першокласники, що таке мізинчик.
Після другого читання доцільно
звернутися до життєвого досвіду учнів і запитати, кому з них доводилось тримати
на долоні сонечко, чи говорили вони якісь примовки при цьому (наприклад, тримаючи
жучка на долоні діти часто промовляють: сонечко,
сонечко, де твоя хатка, вважається, куди жучок полетить – у тому боці
знаходиться його хатка).
За бажанням учнів вірш можна
вивчити напам’ять.
Далі вчитель повідомляє тему
уроку. При цьому добре було б показати школярам малюнки комах, які є
персонажами тексту, над яким діти сьогодні працюватимуть, запропонувати
розпізнати їх і назвати (мурашка,
коник-стрибунець і жук сонечко). Варто запитати, чи бачили їх діти живими,
коли і де.
Після цього здійснюється читання
тексту. Перший раз читає дорослий, а учні напівголосно за ним. Потім текст
читають діти в різний спосіб – ланцюжком, естафетою, за ролями. У процесі
читання дорослий стежить за правильністю та виразністю читання, виправляє
допущені учнями помилки, демонструє зразки правильного й виразного читання.
Під час першого читання варто
звернути увагу дітей на ім’я автора тексту. Після читання доцільно запитати,
про кого прочитали, де зустрілися Мурашка, Коник і Сонечко, що здивувало
тваринок.
Після другого читання варто
відповісти на запитання для уважного читача.
Далі учні тренуються у читанні за
ролями діалогу, вміщеного в тексті. Спочатку учні читають діалог напівголосно (тренуються).
Решту часу на уроці слід
приділити роботі з дитячою книжкою. Дорослий самостійно обирає книжки чи
книжку, за якими проведе цей етап уроку (бажано дібрати книжки про життя тварин
у навколишній природі).
Під час підсумку уроку слід
запитати, що читали на уроці, про кого йшлося у вірші «Сонечко», про кого
розповідається в тексті Василя Моруги «Коник і Сонечко», що нового дізнався кожний
учень на цьому уроці.
Упродовж уроку рекомендуємо
проводити фізкультхвилинки.
Немає коментарів:
Дописати коментар