неділя, 17 травня 2020 р.

18.05.2020 р.
ПИСЬМО -с.52-53
Відеоурок зі мною https://drive.google.com/file/d/1zI1SprBXdVVr-yN7R7nb_tpsaE33alQL/view?usp=sharing
Тема. Побудова, правильне інтонування і записування запитань.          

Робота на сторінках посібника розпочинається з каліграфічної розминки. Спочатку учні впізнають і називають розділовий знак, зображений на робочому рядку угорі сторінки 52 (знак питання), пригадують, що він означає, коли його використовують. Потім повторюють і закріплюють правильне написання знака питання та різні типи з’єднань букв. Бажано, щоб дорослий теж  робив ці записи, коментуючи своє письмо, а учні, дослухаючись коментаря, робили відповідні записи в робочому рядку, поданому в посібнику.
Далі першокласники приступають до виконання наступного завдання. Спочатку варто з’ясувати, чи знають учні, хто такі журналісти, чим  займаються люди цієї професії, де дітям доводилося бачити журналістів, яким інструментом вони зазвичай користуються (мікрофоном).
Потім учні визначають, люди яких професій зображені на малюнках (космонавт і вчителька) і ставлять свої запитання цим людям (спочатку космонавтові, а потім учительці). Під час утворення запитань до вчительки радимо розіграти сценку – першокласники в ролі журналістів ставлять запитання своїй учительці/вчителю, а та/той відповідають на них.
Під час виконання цього завдання стежити за правильним інтонуванням питальних речень.
Після проведення гри в журналістів учні записують одне зі складених запитань до космонавта й одне до вчительки. Перед записом слід пригадати, як треба писати перше слово в реченні, який знак необхідно поставити в кінці питального речення.
У наступному завданні передбачено, що першокласники беруть інтерв’ю в своїх однокласників. Спочатку варто пояснити дітям, що означає взяти інтерв’ю (поставити комусь запитання). Потім можна запропонувати поставити запитання тому, хто поруч. Далі можна  дати дитині "мікрофон", з яким вона підходить до своїх рідних і бере інтерв’ю.
Наступне завдання передбачає формування уміння знаходити питальні речення в тексті і правильно їх інтонувати. Для цього пропонується уривок з вірша Грицька Бойка. Спочатку варто з’ясувати, за якою ознакою вони шукатимуть запитання у вірші (за знаком питання у кінці речення). Потім учні знаходять і читають це речення.
Далі можна прочитати весь вірш і провести бесіду за його змістом. Варто запитати, чому кіт подряпав Тимка (бо коти не люблять купатися). Далі можна звернутися до життєвого досвіду першокласників і запитати, в кого з них є кіт чи кішка, чи купають вони тваринку, як кіт чи кішка поводять себе.
Насамкінець, учні виписують запитання з вірша у робочий рядок під віршем.
Потім учні під керівництвом дорослого виконують наступне завдання – перетворюють подане речення на запитання і записують утворене речення в поданих нижче рядках. Варто звернути увагу дітей на те, що запитань можна побудувати кілька (Родзинці сподобалося брати інтерв’ю? Кому сподобалося брати інтерв’ю? Що сподобалося Родзинці?). Учні записують те запитання, яке їм найбільше сподобалось.
Після цього учні придумують запитання інопланетянам. Одне з них записують у робочому рядку.
Далі  позмагатися – хто більше поставить запитань зі словом де. Одне із запитань  за власним вибором записують у робочому рядку в кінці сторінки 53.
Під час підсумку уроку слід запитати, що складали і записували на уроці (запитання), що треба знати, щоб правильно записати запитання (перше слово в реченні пишеться з великої букви, всі слова пишуться окремо одне від одного, у кінці речення ставиться знак питання). Потім пригадати, люди яких професій ставлять запитання.
На завершення уроку проводиться рефлексія – учні показують на смайликові свій настрій на уроці.
Упродовж уроку рекомендуємо проводити фізкультхвилинки.

Немає коментарів:

Дописати коментар