середа, 20 травня 2020 р.

21/05/2020р.
НАВКОЛИШНІЙ СВІТ
Тема. Тварини у воді
1. Зворотний зв'язок із минулим заняттям. Запитайте дітей: «Про що ми говорили на минулому уроці?» Вислухайте відповіді, підсумуйте сказане: «Вчора ми дізналися більше про рослин, які живуть у прісних і солоних водоймах».
 
2. Оголосіть тему уроку: «Сьогодні на уроці ми продовжимо досліджувати водний світ. Поблизу водойм й у самій воді живе багато різних тварин, з ними ми сьогодні й познайомимося ближче».

«Тварини прісних водойм»
Запропонуйте учням прочитати текст та розглянути малюнки
ТВАРИНИ ПРІСНИХ ВОДОЙМ
Мешканцями наших водойм є рак, окунь, карась, лящ, щука, сом, короп, видра, бобер, нутрія, жаба. Риби їдять водорості, рачків. А от щука та сом — хижаки. Вони харчуються іншими рибами.
Бобер та нутрія полюбляють гілочки, трави, на відміну від річкової видри, яка є чудовим рибалкою.
image87
• Яких тварин зображено на малюнку?
• Знайдіть серед них риб (мають зябра, хвіст, плавці). Назвіть їх.
• Прочитайте вірш на наступних сторінках. Назвіть тварин, які живуть у морській воді.

Запитання для обговорення:
·    У яких водоймах мешкають тварини, про яких ми тільки що прочитали?
·    Які тварини мешкають у прісних водоймах?
·    Які з тварин, зображених на малюнках, є рибами (мають луску, зябра, плавці)?
·    Яких тварин можна побачити у водоймах нашого краю?
Підсумуйте: «У водоймах нашого краю живе багато водних тварин».
 Прочитайте вірш та запропонуйте учням розглянути малюнки:
МАТИ Й СИН
Ви про дельфіна
Чули чи ні?
Плавав дельфін
У морській глибині.
Знав черепаху,
Знав восьминога,
Знав, де в підводні печери
Дорога.
Мав не одного
Під хвилями друга.
Цокав, мов краб,
І сопів, як білуга.
Міг засвистіти,
Немов пароплав,
Тільки людської мови
Не знав.
Пестила сина
Дельфіниха-мати,
Вчила його
Кораблі обганяти.
Вчила в негоду
Знаходити путь
Там, де шаленії бурі
Ревуть.
Каже їй син:
— Отепер я при силі!
Скрізь, куди схочу,
Поплину по хвилі.
Краба й медузу
В дорозі спиню,
image88
Із черепахою
Погомоню.
Тільки ж усяке
Бува на віку:
Хочу я знати
Мову людську!
В морі зустріну
Людей ненароком.
«Хто ви? — гукну їм,
Не кліпнувши оком. —
Де ви живете?
В якій стороні?»
Все порозказують
Люди мені! —
Мати зітхала:
— Ой, що то за діти!
Хто таке бачив —
З людьми гомоніти!
Може, й на спині їх будеш носить?
Хочеш, напевне,
Потрапити в сіть! —
Марне перечила
Матінка сину.
«Що, — каже, — здумав,
Того не покину!
Буду науки
Шукати в рідні:
Дядечко кит
Допоможе мені».
Марія Пригара
image89
image90
Запитання для обговорення:
·    Які тварини згадуються у вірші?
·    Які з цих тварин може жити не лише під водою, а й на суші?
·    У якій водоймі мешкають дельфіни?
Підсумуйте: «Світ мешканців водного середовища дуже різноманітний. Дельфіни, а також черепахи, восьминіги, краби, медузи, кити — це тварини, які живуть у морі, у солоній воді».

1. Запропонуйте учням розгадати загадки про мешканців водойм:

https://drive.google.com/open?id=1MKbiIuMcBIv0k2YLQDc7Fqlf_syzeH3

Немає коментарів:

Дописати коментар