середа, 13 травня 2020 р.

13.05.2020 р.
ПИСЬМО - с.46-47
Урок зі мною   https://drive.google.com/file/d/1kx_5NdpcHVRB7SmrvluKTIYtQBZ1Ovis/view?usp=sharing
Тема. Розвиток уявлення про службові слова. Складання і записування речень зі службовими словами.         

Робота на сторінках посібника розпочинається з каліграфічної розминки, під час якої першокласники вправляються в написанні букв та різних типів їх з’єднань.
Після каліграфічної розминки варто сказати учням, що вони записали не просто з’єднання букв, а слова, і запропонувати скласти сполучення слів із цими словами або речення (на дереві, на вулиці, під партою, під ковдрою, за селом, за стіною, до річки, до школи).
Далі доцільно активізувати уявлення учнів про службові слова, які вони отримали ще в добукварний період. Спочатку варто пригадати, що ці слова не відповідають на питання, а служать для зв’язку слів у реченні, тому й називаються службовими. Потім запропонувати дібрати такі слова до слова стіл (на столі, під столом, за столом, над столом, перед столом, біля стола, у столі тощо).
Після цього проводиться робота за малюнком на с. 46. Учні розглядають його і складають із допомогою дорослих розповідь про річку, над якою схилилася верба, біля верби стоїть човен, у річці плавають гусенята, з річки вийшла гуска, на березі ростуть квіти, на квітку сів метелик, під кущем причаївся заєць і т.д. Можна також запропонувати придумати назву до малюнка.
Після розповіді варто звернутися до життєвого досвіду першокласників, запитати, хто з них бував на березі річки, озера чи ставка, коли це було, з ким там бували, що робили, чи цікаво було.
Далі учні читають слова на рожевих плашках, розкиданих на малюнку, і допомагають Ґаджикові скласти речення з цими словами.
Речення про метелика і зайчика діти записують у робочих рядках під малюнком. Перед записом слід пригадати, як правильно записувати речення (перше слово з великої букви, всі слова пишуться окремо одне від одного, у кінці речення ставиться крапка).
Під час виконання наступного завдання першокласники спочатку колективно усно добирають пропущені службові слова, а потім самостійно записують утворені сполучення слів у робочих рядках.

Приступаючи до наступного завдання варто запропонувати дітям побувати чарівниками і перетворити сполучення слів так, щоб у них з’явились службові слова (дощі у травні, бульбашки з мила, пляж на морі). Після усних перетворень учні записують утворені сполучення слів у робочих рядках.
Далі пропонуємо вчити дітей знаходити службові слова в тексті. З цією метою радимо виконати наступну вправу. Спочатку учні читають вірш Михайла Стельмаха про дятла, відповідають на запитання, про кого в ньому розповідається, що зробив дятел. Варто також запитати в учнів, як вони вважають, цей дятел справжній чи казковий, чому так думають. Потім першокласники читають повільно кожний рядок вірша і називають та підкреслюють службові слова.
Після цього проводиться гра «Піймай слово». Дорослий читає подані в наступному завданні слова, а учні сплеском долонь ловлять ті, які вважають службовими. Перед цим варто ще раз пригадати, що службові слова не відповідають на питання і нічого не означають. Потім ці слова підкреслюють.
Під час підсумку уроку слід запитати, з якими словами ознайомились на уроці (зі службовими), що знають про ці слова (вони не відповідають на питання і нічого не означають). Потім запропонувати дітям назвати кілька службових слів. Після цього можна скласти словосполучення чи речення з цими словами.
На завершення уроку проводиться рефлексія – учні показують на смайликові свій настрій на уроці.
Упродовж уроку рекомендуємо проводити фізкультхвилинки.

Немає коментарів:

Дописати коментар