понеділок, 18 травня 2020 р.

19.05.2020 р.
ЧИТАННЯ - с.120-121
Відеоурок  https://drive.google.com/file/d/1LvGURxrF1qO49CP9tFXq8lvQ9BlJpo7S/view?usp=sharing
Тема. Робота над розумінням тексту «Зараз» Олега Буценя.       
                 
Робота на сторінках посібника розпочинається з читацької розминки, у процесі якої спочатку дрослий, а потім учні читають вірш Наталі Бутук. Після першого читання вірша варто поставити першокласникам запитання на розуміння його змісту. А саме: про кого розповідається у вірші, що хотіла зробити дівчинка (допомогти мамі), що мала зробити (прибрати на столі, полити квіти), чи зробила вона те, що хотіла (ні, відклала все на завтра).
Після повторного читання раджу проаналізувати вчинок дівчинки, оцінити її добрі наміри і з’ясувати, який недолік був у неї (не дотримала свого слова, відклала справу на завтра, пообіцяла і не виконала обіцянки). У кінці цієї бесіди варто запитати в учнів, як вони вважають, чи зробить дівчинка завтра все, що пообіцяла, чому вони так думають.
Після третього читання доречно провести роботу над добором заголовка до вірша. Потім вивчити вірш напам’ять.
Далі повідомити тему уроку і з’ясувати, як учні розуміють значення слова зараз (негайно, в цю мить).
Перед читанням тексту раджу провести підготовчу роботу – прочитати надруковані на папері слова з тексту та пояснити значення окремих із них.
спершу                                  прокинулась
напевно                                  одягнулась
подалась на кухню              бавитись
прикро                                   зраділа
незастелене                            відказала
розкидані                                випрасувати
неприбрані                             зав’язати
звечора                                   розрюмсалась
посміхаючись                        не барилась
незабаром
Провівши словникову роботу, можна приступати до читання тексту. Перший раз його читає дорослий, а діти стежать і напівголосно читають разом із ним. Потім проводиться читання ланцюжком, естафетою, по ролях.
Після першого читання доцільною буде бесіда за змістом прочитаного, у процесі якої можна запитати, про кого розповідається у тексті, як звали дівчинку, з кого складалася її сім’я, що відбувалося в цій родині, чому Маринка заплакала, хто її заспокоїв, куди відправилась сім’я після сніданку.
Після повторного читання тексту пропоную відповісти на запитання для уважного читача, подані в кінці тексту. Потім раджу  подумати над тим, як по-іншому можна назвати текст, і придумати свій заголовок.
Варто також провести роботу за ілюстраціями до тексту – розказати, що зображено на кожній, які події з тексту на них відбуваються.
Наступним може бути читання тексту за ролями.
Під час підготовки до читання діалогу по ролях  розподілити між собою ролі і тренуються читати «сценарій».  На завершення слід пограти в театр.
Далі раджу звернутися до життєвого досвіду дітей і запропонувати їм пригадати, чи не траплялося в їхньому житті таких випадків, коли вони щось обіцяли зробити, але не виконували своїх обіцянок, пояснити, чому.
Під час підсумку уроку слід запитати, що читали на уроці, про кого розповідається у вірші Наталі Бутук, про кого йдеться в тексті Олега Буценя «Зараз», що спільного у цих творах. Далі можна з’ясувати, що цінного узяв для себе кожний учень із цього уроку. 

Упродовж уроку рекомендуємо проводити фізкультхвилинки.

Немає коментарів:

Дописати коментар